LA FRASE

Totes les persones grans han començat essent nens, però n'hi ha poques que s'en recordin.

El Petit Príncep

divendres, 13 d’abril de 2012

Processos


L'hort ha suposat un nou repte, i una nova sorpresa per a nosaltres. Els oferim tisores amb l'objectiu de recol·lectar plantes aromàtiques per a fer condiments. Els infants estan feliços per poder fer ús d'un objecte que als adults encara ens fa certa por deixar. Però per sorpresa de tots, en voler executar l'acció, tots ens adonem que la coordinació per a fer el moviment amb els dits encara no l'han assolit. Observem les reaccions: es produeix un silenci absolut; cadascú observa les seves tisores i intenta fer moviments; cadascú cerca les estratègies per a aconseguir el primer objectiu: tallar un trocet d'herba. Però l'objectiu, de sobte, ha canviat per a tots!

Una altra proposta que podem observar al costadet, amb uns infants d'un any, és una acció molt coneguda per ells: regar les plantes.Deixem una regadora al costat de les maduixeres. Els dos menuts hi van directament convençuts i emocionats pel que van a fer. Amb les seves mirades i mig somriures, semblen agrair la confiança en deixar-los aquest material. Però de nou, en agafar el màneg de la regadora, ens demanen temps per aprendre, temps per fallar, per embrutar-se, temps per practicar, per saber demanar ajuda, per deixar-se acompanyar.

Finalment un petit impuls, possiblement fortuït, deixa caure les primeres gotes d'aigua seguides d'una rialla que els felicita per l'acció, d'una mirada que busca la complicitat d'un adult que l'acompaya.

Petites accions que amaguen grans descobertes  i que ens recorden que ningú neix après, que tots necessitem temps i espais per aprendre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada