LA FRASE

Totes les persones grans han començat essent nens, però n'hi ha poques que s'en recordin.

El Petit Príncep

dijous, 15 de març de 2012

QUAN NO ANEM AMB PRESSES...


Quan l'adult acompanya es poden veure aprenentatges com aquest:


En Bernat no volia melindros amb llet i va optar per experimentar amb aquest material que se li havia posat a l’abast.
Primer va sucar el melindro a la llet i al treure’l va observar que degotava i ho feia damunt la taula deixant unes gotes. Ho va fer repetidament i enèrgicament i les gotes van passar a ser esquitxos.






Movia el braç amunt i avall i observava com les gotes feien un dibuix damunt la taula. Va repetir l’acció diverses vegades. No vàrem intervenir per veure fins on arribava la seva creació (és un nen que ja menja sol amb coberts i si no volia berenar potser havia trobat quelcom més interessant per fer). 
Doncs bé, ho va anar fent fins que li va quedar un tros petit de melindro que li va caure dins el got. Va intentar agafar-lo amb els dits però no li arribaven. Després d'uns quants intents em va senyalar l’ampolla de llet amb el dit i em va dir: -Aquí! (tot assenyalant que li omplís el got). Em vaig esperar per veure fins on volia arribar i em vaig quedar de pedra quan vaig veure que volia la llet per fer pujar el tros de melindro i així poder-lo agafar per continuar amb la seva descoberta!!!

Accions que els infants fan diàriament, que ens deixen glaçats però que ens poden passar per alt si no els donem el temps i l’oportunitat de fer-ho .





2 comentaris:

  1. Molt bé pel Bernat, però també per l'adult que acompanya, observa, detecta i valora tots els processo d'aprenentatge dels infants. Quin gust llegir una entrada com aquesta!!!

    ResponElimina