LA FRASE

Totes les persones grans han començat essent nens, però n'hi ha poques que s'en recordin.

El Petit Príncep

divendres, 11 de novembre de 2011

L'EDUCACIÓ INFANTIL

TOT EL QUE REALMENT NECESSITE SABER SOBRE COM VIURE I COM SER, HO VAIG APRENDRE A L´EDUCACIÓ INFANTIL. 
Robert Fulghum, escriptor i filòsof americà.
La saviesa no residia en els exàmens ni en els títols, sinó a la muntanya d’arena.
Aquestes són les coses que vaig aprendre: a compartir-ho tot, a jugar sense fer trampes, a no pegar, a deixar les coses on les havia trobat, a resoldre els meus problemes, a sentir-me capaç de resoldre les meves necessitats i de demanar ajuda, a demanar perdó, a rentar-me les mans abans de menjar, a estirar de la cadena del wàter, a fer una vida equilibrada i sana.
També vaig aprendre a aprendre, a pensar, a dibuixar, a ballar, a jugar i a fer un poc de feina cada dia.
Vaig aprendre a fer migdiada cada vesprada, anar alerta amb els cotxes, a donar la mà i estar al costat d’algú, a estar atent a les meravelles...
Vaig aprendre que la llavor creix amb les arrels cap avall i les fulles cap amunt sense que ningú sap ni com ho fa... i que nosaltres també ens semblem a la llavor. Vaig aprendre que el peix i la tortuga es moriran i que nosaltres també.
Recordo una de les primeres paraules que vaig aprendre: "Mira" (perquè tot el que necessites saber és a algun lloc).
Agafeu qualsevol d´aquests aprenentatges i poseu-lo al món dels adults, a la família, al poble, amb els amics... i tot continua sent fonamental: el de deixar les coses en el seu lloc, arreglar els propis problemes i demanar ajuda...
Continua sent veritat, sigui quina sigui l´edat, que quan eixes al món és millor anar agafat de la mà d´algú i romandre junts...

Robert Fulghum, escriptor i filòsof americà.


Per això és molt important que ens feu un cop de mà, i que us el feu a vosaltres també. Perquè el 0-3 és una realitat, perquè segueixi sent de qualitat, perquè les retallades no facin baixar les muntanyes d'arena, ni les mans que ajuden, perquè l'educació no és moneda de canvi sinó la millor inversió pel futur. Recordem-ho als qui sembla que se n'obliden...

 Manifest en defensa de l'educació de 0 a 3 anys

Us animem a adherir-vos-hi! Els ciutadans més petits de tots us estaran molt agraïts!

2 comentaris:

  1. amb això està tot dit!!no cal res més!!!
    endavant!!

    ResponElimina
  2. firmeu si us plau el manifest!!tothom que vulgui, avis, pares, mares, tiets...quan més serem més força farem!!!!
    gràcies

    ResponElimina