LA FRASE

Totes les persones grans han començat essent nens, però n'hi ha poques que s'en recordin.

El Petit Príncep

dilluns, 17 d’octubre de 2011

MATERIALS PER A LA DESCOBERTA

A l'escola tenim molts material que posem a la disposició dels infants presentats com a joguines. Pot sobtar veure'ls distribuïts a l'espai, doncs els botons, les pedres, el vidre... són materials que als adults ens neguiteja veure a prop dels infants i acostumem a transformar-los en un tabú que encara els crida més l'atenció.

Ben organitzats i ben presentats, aquests materials són un ric ventall de recursos d'aprenentatge i descoberta.

Amb una ouera els infants són capaços d'activar un munt de recursos per practicar un joc que, sense ells saber-ho, els inicia en el món de les matemàtiques: fan classificacions segons textures o colors, comencen a comparar les dimensions de petita escala,... I aquest joc encara és més ric quan el comparteixen entre més d'un infant. Posar-se d'acord en com utilitzar el material no és gens fàcil.

Amb el material d'ús quotidià i natural donem l'opció d'activar la creativitat. Per a un infant, un colador desperta la curiositat del reflexa, de la fredor, permetent descobrir la curvatura i els seus efectes (als que més endavant ja hi posarem el nom de còncava o convexa). I per a un altre infant suposa l'oportunitat de practicar una habilitat motora que sovint es treballa en un full limitat i amb ordres precises (com posar gomets dins una rodona). Amb aquest material respectem el ritme evolutiu de cada infant, donem opció i llibertat als interessos, i temps a les descobertes.


Materials per a la descoberta, materials que els ajuda a créixer.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada